tisdag 26 juli 2011

Variant av tacos

Nu för tiden hinner jag inte med vårt hem :). Jag är inne i en "läsa böcker-period" och njuter av att grotta ner mig i en bra bok. Jag är verkligen en periodare när det gäller läsning. Ibland läser jag bara tidningar och ibland läser jag böcker. Nu har jag inte ens hunnit kolla igenom en mattidning som låg i brevlådan när vi kom hem från vår semester :). Just nu läser jag en bok av Camilla Läckberg.


Jättebra bok än så länge. Jag har aldrig läst Camilla Läckberg förut, men det kommer absolut blir fler böcker av henne. Jag är lite kinkig när det gäller böcker så det är kul när man hittar en författare man tycker om.

Äta måste man i alla fall och i dag blev det lax till middag. Grillade lax i folié med salt, svartpeppar och färsk oregano som var plockad från en kruka på altanen. Sedan åt vi det som tacos i hårda tacosskal. Plocka bara i det som ni tycker om. Vi hade tomat, gurka, romansallad, avokado, röd lök, ost och gräddfil. Riktigt gott!


Nästa gång ska jag nog göra någon god sås istället för gräddfilen. Det tror jag blir supergott!

Nyss smackade vi i oss efterrätten. Underbart när det är semester och helg veckorna långa :). Återkommer med recept och bilder i morgon.

1 kommentar:

  1. No wonder Loki looks as deceptive as he always do when he get captured by the Time Variance Authority (TVA) for dangerously altering the timestream via his use of the Tesseract. It also contains exotic tva variant jacket opening boost the overall aesthetic sense of the re-incarnation of cheeky God of mischief.

    SvaraRadera