onsdag 10 augusti 2011

Vilken höstdag!

Vilket trist väder det varit i dag! Regn i stort sett hela dagen. Får hoppas det blir lite bättre snart, så inte sommaren redan är slut.

I morse blev det som sagt var färskt bröd till frukost enlig detta receptet. De är supergoda! Grova, men inte alltför mycket tuggmotstång. Även barnen tycker de är jättegoda.



Till middag serverades ugnsbakad färsk lax. Det blev det i går också fast en annan variant :). I dag strödde jag bara över lite flingsalt och dill och ställde i ugnen i ca 30 minuter på 200 grader (kortare tid om filén är delad i portionsbitar).


Till det hade jag gjort en röra på fetaost, creme fraiche och gräslök. I går när jag också gjorde lax så bredde jag ut hälften av röran i över laxen innan jag ställde in den i ugnen och i botten klickade jag smör och lade på babyspenat. Blev jättegott! Våra barn älskar lax och äter nästan dubbelt så mycket som mig när det serveras :).

Nu har vi tänt massa ljus här hemma. Det är det som är det mysiga med hösten och när mörkret kommer när sommaren börjar ta slut. Köpte två nya ljuslyktor i dag när jag och en vän var till en liten mysig affär. Så nu passar jag på att elda i fina lyktor på TV-bordet och mysa medan barnen sover för när den minsta är vaken kan inga finsaker stå framme inom hans räckvidd :).


Nu ska datorn stängas av för i kväll ska vi hyra en spännande film och ev äta något gott :).

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar