onsdag 22 juni 2011

Ljuvliga kväll

När lugnet lagt sig över hemmet, när man röjt undan efter dagens framfart, så njuter jag av att gå ut i vår trädgård och titta till våra växter. Kollar dem en och en och deras utveckling sedan sist. Kollar, drömmer och planerar i mitt huvud för fler växter. När staketet är färdigt ska spaden ner i jorden och massa blommor ska planteras.


Jag vill ha massa Fingerborgsblommor och Riddarsporrar.


Massa pioner och rosor. Pionen ovan fick jag av en kompis för ett par år sedan. Nu håller den på att slå ut sina vackra blommor.

För några veckor sedan planterade jag en växt som jag lovade återkomma om. Det jag planterade var en Magnolia.


Färgen är rosa och min tanke är att den varje vår ska stå i full blom. Får se om det blir så. Är ganska svårskött och vill inte ha så blåsigt, vilket vi har. Bara att hålla tummarna stenhårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar