onsdag 15 juni 2011

Rabarberpaj

Var och hälsade på en vän här om dagen och då fick jag med mig lite rabarber hem. Vi har en rabarb här hemma, men det blir aldrig något med den. Köpte en sort som inte hade så mycket oxalsyra i sig för två år sedan, men den har inte kommit igång än. Har alltid hört att de brukar växa som ogräs, men det kanske tar några år. Jag vet inte riktigt och jag har inte läst på heller. Får se hur det blir till nästa år, annars får vi kolla upp vad felet är :). Jag fick i alla fall med mig lite rabarber hem så i dag åt vi rabarberpaj med vaniljsås och vaniljglass.

Gjorde degen efter det vanliga smulpajsreceptet som ni hittar här. Lade först skurna rabarber i formen och strödde över lite socker och körde dem lite i micron för att de skulle hinna bli mjukna i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar