tisdag 28 juni 2011

Tomaterna börjar skifta i rött

Vad skönt att det har blivit varmt igen! Ser ut att hålla i sig i flera dagar framåt så vi hoppas på det.

I går planterade jag om min Mårbacka-pelargon som är av sorten tulpan. Köpte nämligen en ny kruka på Bruka-butiken när vi var i Sthlm förra veckan.



Jag älskar Bruka design-grejer. Så snygga! Passar perfekt på vårt altanbord.

När vår dotter döptes fick hon en ros från min syster med familj. Den planterade vi vid lekstugeväggen och nu har den börjat få sina första blommor för i år.


Jag brukar ha kvar papper och etiketter på växter jag köper men informationen om denna ros har försvunnit så jag vet inte vad den heter. Ska dock försöka leta upp det.

En av våra tomater börjar bli lite röd :), så vi hoppas att vi efter denna värmebölja kan äta egna tomater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar