lördag 14 maj 2011

Trädgårdsbestyr

Nu har inlägget om broccolisoppan och ostpannkakan kommit tillbaka. Så nu kan ni inspireras av jättegod soppa och jättegoda pannkakor.

Just nu är det full action i trädgården. Vi rensar maskroser och annat ogräs, fyller på jord på gräsmattan där det behövs, planterar kryddor och blommor, sår frön och annat som behöver göras. Det verkligen kliar i fingrarna vad gäller plantering. Jag vill bara sätta spaden i jorden och göra rabatter där vi tänker ha det, men än har jag inte en klar plan över vad för blommor som ska vara i rabatterna. Får bli nästa vinters projekt. Ska dock plantera lite för jag kan inte hålla mig helt och hållet :).

I går fyllde vi de betongkrukor som vi har på altanen med massa olika kryddor, sallader och blommor. Satte ut de kryddor som jag har försått inne och sedan köpte jag även färdiga på plantmarknaden. Kryddorna blandade jag med lite sallad och luktärtor.


Nu är det bara lite snygga namnskyltar som fattas.

Lite luktärtor planterade jag även i en träkruka som vi har på altanen som jag haft klematis i förut. Sådde även några luktärtsfrön bredvid för att fylla ut lite. Får se hur det blir när det kommer upp. Alltid lika intressant :).



Brukar alltid ha en kruka med blåklint för det tycker jag är så fint. Sådde det i dag.


Vet inte riktigt vart jag ska ha den krukan, men får stå på altanen så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar