tisdag 29 mars 2011

Kyckling i kokosmjölk

Kyckling med röd currypasta i kokosmjölk gjorde vi en gång för evigheter sen efter att vi fått det hos en vän till mig, men så gjorde vi det i dag igen.

Kyckling i kokosmjölk

1 kg kycklingfilé
1 paprika
100-150 gr sockerärtor
1 burk kokosmjölk
2-3 dl grädde
1-2 tsk röd currypasta
salt
peppar

Bryn kycklingen i medelstora bitar. Häll med grovhackad paprika och bryn lite till.



Blanda i kokosmjölk, grädde och röd currypasta. Ha i röd currypasta efter tycke och smak. Vi tog drygt 1 tsk, så det inte skulle bli alltför stark, eftersom vi har barn i familjen.

Låt puttra ca 30 min. Häll i sockerärtorna efter ca 15 min, så de inte blir för mjuka. Salta och peppra efter behag.


Servera med ris och sallad. Vi hade basmatiris, isbergsallad, tomat, gurka och broccoli i dag. Lilltjejen var med och handlade i går och då slank det med en broccoli. Vi har en liten grönsaksoman i familjen :).



Det måste ni prova! Göttit värre!

I dag låg en ny trädgårdstidning i brevlådan så i dag kanske stickningen får läggas åt sidan. Helt underbart att bläddra i en sprillans ny tidining!

Kram från mig

1 kommentar:

  1. Ser jättegott ut! Tror du fick sockerärtorna mycket bättre än mig! =)

    SvaraRadera