måndag 11 april 2011

Lavendel

Förra året planterade jag lavendel vid vår husvägg. Jag blandade jord och smått grus för att få en väldränerad växtplats. I går klippte jag ner dem.  




Jag klippte ganska kraftigt. Jag är rädd att de ska bli för buskiga. Om plantorna är välskötta ska det räcka med att man klipper ner dem 1/3 varje vår menar en del och en del säger att man varje vår ska klippa ner minst hälften för att få en fin och jämn planta. Så vi får väl se hur de kommer se ut lite senare :). Det enda jag är lite nervös över är att jag klippte ner dem lite för tidigt. De kan nämligen frysa sönder om det kommer för många kalla nätter efter att man klippt ner dem. Får hoppas på värme! :)

I morgon ska vi laga en maträtt som vi åt när jag var ung :). Min sambo tycker dock att jag tjatat ut den när vi bott ihop också, men nu var det faktiskt längesen vi åt den. Innehåller räkor och det är ju så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar