onsdag 27 april 2011

Muffinsbak

I dag har jag och dottern bakat jättegoda muffins. Bakade efter ett recept, men ändrade lite på det gottiga innehållet :).

Stora muffins

10-12 st

150 gr smör
2 dl socker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
1/2 dl mjölk
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
100 gr hallon
några rutor mörk choklad

Vispa smör och socker vitt och pösigt. Rör i äggen, ett i taget. Tillsätt vaniljsocker och mjölk. Blanda mjöl och bakpulver.



Rör ner det i smeten. Fyll formarna med smeten. Jag tog en klick smet i varje form och sedan lade vi i lite hallon och choklad.


Sedan på med resterande smet, hallon och choklad. Grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca 15 minuter.



Bjöd våra kvällsfikagäster på dessa i dag och de blev populära. Perfekt att kunna blanda med det som man själv vill ha.

I dag använde vi söta Mumin-formar som vi köpte för ett tag sen. Jag älskar bakformar av olika sorter, former och färger.


Kram från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar